Uudessa koulussa tuli pian ongelmia. Poikamme, joka ei aiemmin ollut käyttänyt julkisia liikennevälineitä ei oppinut käyttämään niitä yksin niinä parina viikkona, jotka hän koulua ehti käydä. Koulussa opetuksen seuraaminen tuntui vaikealta poika nousi joskus kävelemään kesken oppitunnin, eikä tuntunut aina seuraavan opetusta. Luokkien vaihtaminen eri oppiaineitten välillä tuotti vaikeutta.
Kotona läksyjen teko oli vaikeaa toisin kuin aiemmin. Tehtävien aloittaminen oli hidasta. Poika näytti olevan usein omissa maailmoissaan. Hän saattoi tehdä matematiikkaa jonkin aikaa ja ratkaita tehtäviä hyvin nopeasti. Yhtäkkiä poika oli omissa maailmoissaan kesken tehtävän.
Tuolloin vaikutti, että hän ei ymmärtänyt tehtävää, mutta herätytettyäni hänet sormia napsauttamalla hän teki tehtävän nopeasti ja varmasti ilman apua. Välillä todella vaikutti, että poika ei ymmärtänyt tehtävää. Sitten taas hämmästyin, kuinka hän ratkaisee vaikeankin tehtävän itsenäisesti. Myös soittotunneilla oli vaikeaa tutun opettajan opetuksessa. Kesken opetuksen hän saattoi siirtyä omiin maailmoihinsa.
Otimme lopulta yhteyttä lääkäriin, joka lähetti poikamme neurologisiin tutkimuksiin lastenlinnaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti