- Mitkä tekijät ovat laukaisseet tilanteen aiemmin.
- Mitkä asiat ennakoivat tilanteen laukeamista.
- Miten henkilökunnan pitäisi toimia, kun joudutaan
- kiinnipitotilanteeseen.
- Minkälaisia eleitä, toimia ja sanoja tulisi käyttää.
- Miten tapaus tulisi kirjata ylös.
- Miten tilanteeseen osallistunutta henkilökuntaa tulisi tukea tapauksen jälkeen.
- Miten lasta ja hänen vanhempiaan tulisi informoida ja tukea tapauksen jälkeen.
- Miten voitaisiin estää vastaava tapahtuma jatkossa.
- McDonnell,A.A. & Sturmey, P. (1993) Managing violent and agressive behaviour: towards better practice. teoksessa Jones & C.B. Eayrs (toim.) Challenging Behaviour and Intellectual Disability: A Psychological Perpective. Bild, Avon
- Morgan H. (toim.) (2000) Understanding and Working with the Continuum of Need, Unit 6: Challenging Behaviour, The University of Birmingham, Birmingham.
- Samson, D. & McDonnel A.A.(1990) Funktional analysis and challenging behaviours. Behavioural Psychotherapy, 18, 259-271.
- Williams, D. 1(996). Autism: An Inside-Out Approach. Jessica Kingsley, London.
- Zarkowska, E. & Clements J. (1994) Problem Behaviour in People with severe Learning Disabilities, Coom Helm London.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti