ASSIUUTISIA

NYT LUETAAN...

keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

Todellinen parantuminen Aspergerista

Sinun tarina kuulosti hyvinkin tutulta. Minullakin oli hyvin vaikeaa koulussa, kiusaamista yms. Varsinkin ala-asteella ja yläasteella. Menin kouluun vuonna 1990, eikä silloin kai niin osattu tutkia. Minulla todettin Asperger vasta vuonna 2008, mutta aina oli kuitenkin jotenkin sellainen olo, että on jotenkin erilainen kuin muut. 

Käyttäydyin eri tavalla kuin muut lapset, enkä halunnut esim. välitunnilla mennä leikkeihin mukaan. Niinpä minutkin määrättiin tutkimuksiin, mutta niistä ei ollut mitään apua, koska minä en ollut ns. yhteistyökykyinen. Isä suuttui siitä kovasti ja kielti koko asian; ”Ei sinua mikään vaivaa”. Asia jäi siihen sillä kertaa.

Menin yläasteen jälkeen lukioon. Siellä oli vähän vapaampaa, mutta jonkinmoista kiusaamista esiintyi. Ajattelin ensimmäisen viikon jälkeen, että tämä ei ollutkaan ns. minun juttuni. Kävin kuitenkin sitkeästi ja rupesin viihtymään. Ystäviä en kuitenkaan saanut vieläkään. Viimeisimmältä koulutukseltani olen datanomi.

Nykyään minullakin on asiat paremmin. On perhe ja työtäkin on :) Olen jopa saanut muutaman ystävänkin :)

Minna
Puoltaja 29.8.2014  Vastaus käyttäjälle Todellinen parantuminen Aspergerista.

Ei kommentteja: