ASSIUUTISIA

NYT LUETAAN...

lauantai 13. syyskuuta 2014

Diagnoosi auttoi ymmärtämään itseäni

Diagnoosin jälkeen minut valtasi aivan käsittämättömän suuri helpotus. Yksi diagnoosi jo itsessään helpotti oloani paljon enemmän kuin lähes 20 v kestänyt psykoanalyysi yhteensä. 

Aloin ymmärtää ja hyväksyä itseäni paljon paremmin. Parin vuoden päästä diagnoosistani sain kaupungilta maksusitoumuksen Autismisäätiölle neuropsykiatriseen valmennukseen. Olen käynyt siellä nyt vuoden, ja siitä on ollut aivan käsittämättömän suuri apu minulle.

Tällä hetkellä olen hyvän neuropsykiatrisen valmennuksen ja ymmärtäväisen esimiehen ansiosta työelämässä, ja pärjään mainiosti. Monista AS-piirteistäni on minulle suunnaton apu toimistosihteerin työssäni. Esim. ahkeruus ja tarkkuus kompensoivat sitten niitä ongelmia, mitkä liittyvät esim. sosiaaliseen kanssakäymiseen. Tällä hetkellä olen juuri lopettamassa palkkatuetussa työssä 8 kk jaksoani. Olen jo saanut tuolta samasta työpaikasta 2 kk lisää määräaikaisuutta. Tällä hetkellä suurin haasteeni on täydellä työajalla aloittaminen (palkkatuki on 85 % työajalla).

Lähde: Minun tarinani



Pelkkä diagnoosin saaminen on helpottanut


Ei kommentteja: