ASSIUUTISIA

NYT LUETAAN...

sunnuntai 14. syyskuuta 2014

AS-diagnoosi antoi uskon tulevaisuuteen

Ennen kuin sain diagnoosin, oli itsetuntemukseni hyvin heikko, ja moitin itseäni kaikesta mahdollisesta. 

Epäilin olevani täysin ja pysyvästi työkyvytön avoimille työmarkkinoille. Jotkin oireet (esim. motorinen kömpelyys, ajoittaiset poissaolokohtaukset) saivat itseni pelkäämään, että minulla on joku etenevä pahanlaatuinen neurologinen sairaus (esim. MS-tauti).

AS-diagnoosi helpotti siinäkin asiassa, kun sain tietää etteivät neurologiset oireeni ole mitään eteneviä. Neuropsykiatrinen valmennus on voimaannuttanut ja kuntouttanut niin paljon, etten vielä tänäkään päivänä meinaa uskoa, että oikeasti pärjään nykyään näin hyvin.

Jo pelkkä AS-diagnoosin saaminen on auttanut minua käsittämättömän paljon. Hoitotahoista Autismisäätiö on auttanut minua varmaa eniten. Lisäksi Facebookin AS-vertaisryhmät ovat olleet avuksi.
En meinaa vielä nytkään uskoa, että miten minulla voi mennä nyt niin hyvin. Suhtaudun tulevaisuuteen valoisin mielin.

Lähde: Minun tarinani


Pelkkä diagnoosin saaminen on helpottanut

Ei kommentteja: