Sairaalakoulussa
oli lapselle mieluisimmat oppiaineet jätetty pois, sillä mielenkiinnon
kohteita pidettiin osana ”tautia”.
Piti opiskella asioita, jotka ei
kiinnostaneet. Näin sairaalakoulun anti jäi vaatimattomaksi. Osoittaa lapsen hyviä oppimisvalmiuksia, että ”kehityvamma”- diagnoosista huolimatta, hän kohta kirjoittaa ylioppilaaksi.
Lähde: Minun tarinani
Miksi haluatte aspergeria
ASSIUUTISIA
NYT LUETAAN...
-
Kielellinen ja ei- kielellinen viestintä ovat riippuvaisia toisistaan, ne kulkevat käsi kädessä. Kohtaamistilanteessa käytetään yhdess...
-
Autismin diagnoosikriteereitä eli tunnusomaisia piirteitä toimintarajoitteeseen ovat sosiaalisen vuorovaikutuksen ongelmat, kommunikaatio-...
-
Koska autismikirjon ihmisten on vaikea ymmärtää kokonaisuuksien ja osien välisiä sekä syy- ja seuraussuhteita (sentraalinen koherenssi), f...
-
Autismi sinänsä ei ole älyllinen kehitysvammaisuus. mutta siihen voi liittyä myös kehitysvammaisuutta (developmental disorders), kuten aisti...
-
Experts report growing phenomenon of women recognising themselves as they research their children’s disorders. A “hidden pool” of women who ...
-
Ilmiasu tai muu tekijä Autismin kirjon lievimmät muodot Psykoosihäiriöt Ilmenemisikä tyypillisesti Varhaislapsuus Nuoruus ja ...
-
Autismin kirjon oireita on pidetty yksilön elämää haittaavina pysyvinä tiloina, joihin ei ole varsinaista parannuskeinoa. Mutta voivatko aut...
-
3. Hiljaiset ja suhteellisen helposti hoidettavat kehityskyvyttömät tylsämieliset. Tähän ryhmään kuuluvat vajaamieliset on sijoitettava n....
-
Lapsen käytöksen määritteleminen vaatii lukuisten seikkojen huomioonottamista. Sietokyky erilaiselle käytökselle vaihtelee henkilöstä toisee...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti